vrijdag 21 februari 2014

Toneel

Zoek je als regisseur of lid van een (amateur)gezelschap een goede theatertekst? Dan kun je sinds kort terecht op de nieuwe site VvL Theaterteksten
De Vereniging van Letterkundigen (VvL) heeft gelukkig het bestand van Stichting Lira overgenomen toen deze auteursrechtorganisatie met haar site stopte.
De nieuwe site ontsluit uiteenlopende teksten van professionele toneelschrijvers en maakt overleg mogelijk tussen toneelspelers en auteurs over een redelijke vergoeding. 
Natuurlijk vinden schrijvers het fijn als hun stuk wordt opgevoerd, maar daarvoor is wel hun toestemming nodig. De site maakt contact daarover gemakkelijker.
Evenals op de Lira-site staat ook op deze nieuwe site mijn toneelstuk Stilleven. Het is een monoloog voor één actrice. Informatie over dit stuk en wat ik nog meer schrijf, is hier te vinden.
Op mijn website staan mijn ervaringen met toneelspelen en -schrijven

Overigens is mijn korte toneelstukje Hiep hiep voor juf te vinden en te koop via de website Kinderpodium (bovenbouw, categorie: overig)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten