maandag 13 september 2010

Moeders mooiste

eerste omslagontwerp
Het is al weer acht jaar geleden dat mijn eerste thriller voor volwassenen verscheen: 'Moeders mooiste'. Hij kwam uit bij uitgeverij Ellessy onder mijn pseudoniem Anne Winkels. Daarvoor had ik al twee jeugdthrillers bij uitg. Leopold uitgebracht onder dezelfde schuilnaam.

Het eerste omslagontwerp vond ik erg mooi, maar niet passend bij het hoofdpersonage, een vrouw die zichzelf lelijk vindt en haar wraakzucht botviert. Ze komt met haar baby in de gevangenis terecht. Er kwam een tweede ontwerp dat beter aansluit bij het thema.

definitief omslag
Het boek is nog steeds verkrijgbaar, onder meer bij bol.com. Wat schetste mijn verbazing toen ik maanden geleden ineens het oorspronkelijke ontwerp op die site zag staan.

Wie het daar nog wil zien, moet snel zijn. Binnenkort wordt het namelijk vervangen door het juiste omslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten