vrijdag 31 mei 2013

Kapel in het groen

Op de valreep, vandaag is de laatste dag, bezocht ik gisteren de Canvaskapel in het Arboretum Belmonte in Wageningen.
Een bijzondere installatie, zwaar van symboliek en verwijzingen, maar met het omringende groen en vogelgezang heeft het toch iets ingetogens.
Jammer dat het werk van kunstenaar Otto de Bruijne maar zo kort te zien is.

Een wandeling door het Arboretum is altijd een feestje, maar zeker in deze tijd van het jaar als de rhododendrons en azalea's bloeien. Menig jaar was de bloeiperiode al voorbij wanneer ik eraan dacht om speciaal daarvoor naar dit park te gaan.
Maar gisteren kon ik weer eens genieten van de explosie van kleuren, hoewel ik bij de eerste aanblik even met mijn ogen moest knipperen. Verblindend knal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten