zaterdag 6 april 2013

Tussenseizoen

Ik ging naar Egmond om de zee te zien. Dat móest onderhand weer eens, te lang geleden al.
Er was vanmorgen praktisch geen wolkje aan de lucht, maar de noordenwind blies onverdroten.
Manmoedig liet ik muts en handschoenen in mijn rugzakje, het moest maar eens afgelopen zijn met die attributen. Mensen waren neergestreken op de terrassen van de paviljoens, lieten bezonnebrilde gezichten koesteren door de zon. Ik zag zelfs twee kinderen blootsvoets in het zand.
Bruin water

Afvalbakken werden geplaatst, grondwerk voor de strandhuisjes werd verricht en het eerste strandhuisje stond zelfs al op zijn plek.

Plat water

Dat klinkt allemaal naar voorjaar, maar tegelijkertijd was de wind nog koud en onder de blauwe lucht staken de bruine moddergolven toch wat sombertjes af.

Drieteenstrandlopertje





Ik raakte in verwarring toen ik drieteenstrandlopertjes zag. Die hadden toch al weg moeten zijn?

Tussenseizoen. Heerlijke uren in de zon bij de zee, maar bij thuiskomst is het ook weer heerlijk bij de verwarming.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten