woensdag 3 april 2013

Op de valreep

Het is in Nederland de best bezochte Franse film, in Wageningen heeft hij zelfs een heel jaar gedraaid en hij trok er zowat eenderde van het inwoneraantal. Iedereen in mijn omgeving was lovend, sommigen gingen zelfs tweemaal of nog vaker, en ik had Intouchables nog steeds niet gezien.
Combinatie van wars van hypes (moet je gezien/gelezen hebben) en eigenwijs (ik moet niks).
Vanavond draaide hij voor het laatst in Wageningen en op de valreep ben ik hem toch maar gaan zien.
Ik heb er geen spijt van, want er wordt goed geacteerd in een heerlijke film die korte metten maakt met het a priori zielig verklaren van mensen met een handicap. De levenslust spat ervan af en deze keer kon ik zelfs een feelgood happy end waarderen.
Intouchables moet je gezien hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten