donderdag 14 februari 2013

Dolf

De website Wiki Wageningen 750 verzamelt verhalen en herinneringen, woord en beeld, uit de 750-jarige geschiedenis van Wageningen.
Personen, het landschap, buurten, gebeurtenissen, bedrijvigheid, er is een interactief geschiedenisboek van Wageningen aan het ontstaan. Iedereen kan er zijn bijdrage aan leveren.
Vandaag heb ik mijn herinneringen ingestuurd aan Dolf, die voor mij in de jaren 90 een kleurrijk figuur was in het straatbeeld. Toen ik in 1997 met vakantie was op Corsica kwam zomaar ineens de gedachte aan Dolf bij me op. Mijn vage herinnering aan hem en het gedicht dat ik schreef, staat nu ook op Wiki Wageningen 750

Dolf


Mieren op het bergpad
versieren nijver
de ingang van het nest
met bloemblaadjes.
En ik denk aan Dolf,
aan zijn versierde entree.
Een fleurig welkom
voor bezoekers
die nooit komen.


Wageningers aller landen, verenigt u op Wiki Wageningen 750. Laten we samen geschiedenis schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten