dinsdag 19 april 2011

Oudroze (2)

Mijn eerste gedachte bij oudroze is niet meteen een postzegel, maar het maakt me wel nieuwsgierig naar de exacte kleur. Op zoek dus naar mijn postzegelalbum.
Herinnering aan lang geleden: soepborden met water op de huiskamertafel waarin ik de postzegels van hun enveloppen liet losweken.
De speerpunten van mijn verzameling werden grotendeels bepaald door waar ik toevallig de meeste postzegels van had, zoals ruimtevaart en Indonesië. Ik denk dat ik binnenkort maar eens mijn postzegelalbum ga herlezen en analyseren.
Vertel me wat u verzamelt en ik zal zeggen wie u bent.
Vooruit, niet langer gemijmerd, op zoek naar oudroze.


Et voilà, op de eerste bladzijde in mijn eigen verzameling prijkt de Julianazegel van 62 ct. Zo zeldzaam kan hij dus niet zijn.
Maar de mijne is helaas wel gestempeld en niet geheel meer van gave tandjes voorzien.

Dit is wellicht ook de postzegel uit de conference 'Man achter het loket' van Wim Sonneveld, die waarop 'hare majesteit zo beeldig uitkomt'.

http://annievangansewinkel.blogspot.com/2011/04/oudroze.html

1 opmerking:

  1. Ik heb de mijne natuurlijk ook meteen even opgezocht. Bleek het de tweede Juliana-serie te zijn. Overigens puntgaaf exemplaar, wel gestempeld ook.

    BeantwoordenVerwijderen