donderdag 9 juli 2015

Logeerbeer in China

Het is dan toch zo ver: Logeerbeer is te koop in China!
Mijn prentenboek waarvoor Elisah De Bruycker de prachtige tekeningen maakte, is verschenen.
Uitgeverij De Eenhoorn had me in 2013 al bericht dat zij de vertaalrechten had verkocht aan de Chinese uitgeverij Petrel Publishing House en toen begon het wachten.

Vreemd genoeg was het toch een grote verrassing toen ik het boek deze week werkelijk in handen hield. Zo vertrouwd, en toch ook zo vreemd. De tekeningen zijn hetzelfde als van het boek dat in 2012 verscheen. Maar ik kan er geen letter, geen karakter beter gezegd, van lezen. De vertaling is van Sun Yuan.


Overigens staat er op de achterflap ook een tekst in het Engels door Koen Van Bockstal, directeur van het Vlaams Fonds voor de Letteren. Hij uit lovende woorden voor de verbeelders in woord en illustraties en een compliment voor de uitgever met lef.

Bijzondere gedachte dat kindertjes in China nu voorgelezen kunnen worden uit mijn Logeerbeer.



Eerder blog: Logeerbeer gaat naar China

Uitgeverij De Eenhoorn besteedt er op facebook ook aandacht aan
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten