zondag 9 juni 2013

Rondje natuur

Vanmorgen heb ik weer eens mijn vertrouwde zondagse fietsrondje langs de rand van Wageningen gemaakt, maar wel andersom, dus toch geheel anders. Route: Grebbedijk (ooievaarsnest bewoond), Grift, Binnenveld.
Het hoog water in de Blauwe Kamer reikte tot aan de Grebbedijk. Tussen het geboomte door zag ik veel meer vogels dan anders, lepelaars dacht ik onder meer te zien.
Hadden de vogels hun toevlucht genomen tot het extra rustige gebied nu de vogelobservatiehut van de Blauwe Kamer niet bereikbaar was. De brug stond immers onder water.
Ondanks of misschien dankzij de kou van de afgelopen tijd waren er veel verschillende veldbloemen te zien. De distel bijvoorbeeld en de lisdodde, de sigaar nog gehuld in zaadpluis.

In de berm van de Veensteeg trok een rood bordje mijn aandacht. Voor wetenschappelijk onderzoek van Wageningen Universiteit veronderstelde ik. Eind=Begin, of Begin=Eind?
En was dit slechts één bordje in een hele reeks? Waar stonden dan 6-1-A/B of 8-1-A/B? Of was de opeenvolging 7-2-C/D? Ik dreigde te raken aan een wiskunde-puist van mijn middelbare-schooljaren. Afblijven dus.

[Maar een beetje nieuwsgierig ben ik wel. Dus wie weet waar dit bordje voor dient? #dtv]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten