zaterdag 14 februari 2015

Carnaval met mij (1)

Het moest er maar eens van komen. Al 22 jaar wonen in Wageningen en nog nooit de carnavalsoptocht hebben gezien? Onbegrijpelijk.
Ik wist wel dat het geen grote stoet was en het grootste deel van carnaval speelt zich ook binnenshuis af bij de carnavalsverenigingen.
Maar vanmiddag toog ik naar de stad. En inderdaad de optocht was klein. Maar dapper.
Ook hier hebben de mensen plezier en getuigen deelnemers van een carnavaleske instelling. Ik merkte dat ik met een glimlach stond te kijken.


Beweging, dans, een grap, interactie met het publiek en fraaie uitdossingen.
Er waren zelfs twee dweilorkesten, weliswaar ingevlogen uit Dodewaard en Angeren, maar toch. Ze verhoogden duidelijk de feestvreugde. In de Hoogstraat stonden verrassend veel mensen te kijken. Wageningen heeft het carnaval ingeluid en heet de komende dagen Jolleberg.
 
De afgelopen jaren schreef ik - geboren en getogen in Limburg waar ik vastelaovendj met de paplepel kreeg ingegeven - enkele blogs onder de titel Carnaval zonder mij
Dit jaar sloegen de kriebels wel toe en de optocht van Wageningen was de amuse. Ik verheug me op het hoofdgerecht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten