woensdag 11 juli 2012

In de maak

Het duurt nog een hele tijd voordat op 2 november de opening is van 'Point of no return', een grote expositie in Wageningen van ongeveer 20 kunstenaars.
Entree vm. bib. Entomologie waar
de tentoonstelling
 'Point of no return' plaatsvindt
Zij maken deel uit van het Platform Beroepskunstenaars Wageningen en ook ik doe mee aan deze tentoonstelling. Maar liefst 7 weken (tot 21 dec.) is zij te bekijken in het markante gebouw in Nieuw Kortenoord waar eerder de bibliotheek van de vakgroep Entomologie van Wageningen Universiteit zat.
Al enkele maanden zijn de beeldend kunstenaars en enkele schrijvers bezig om hun aandeel in de tentoonstelling voor te bereiden. Daarbij krijgen we advies van de kunstcoaches Jos van Gessel en Ineke Kaagman.
Enkele weken geleden hadden we weer een werkbespreking waar de deelnemers hun eerste ideeën, prille schetsen, vage ontwerpen, maar soms ook al bijna voltooide werken lieten zien.
Werkbespreking 28 juni van deelnemende
kunstenaars met kunstcoaches
Het trof mij met hoeveel aandacht, respect en opbouwende kritiek de collega's elkaars werk bespraken.
Hoe onaf ook, beeldend kunstenaars kunnen meestal wel iets concreets laten zien.
Ik vind het als dichter lastig om mijn werk-in-wording te presenteren, het zijn immers maar letters. De kunst is om er voor de tentoonstelling een goede vorm voor te vinden. Ik heb daar op de coachavond goede handreikingen voor gekregen.
Die avond was een mooie inspiratiebron waar ik de kracht van oprechte uitwisseling heb ervaren.
De komende maanden zal ik op dit weblog verslag doen van de ontwikkeling van de tentoonstelling 'Point of no return' en mijn eigen bijdrage daaraan.

http://www.beroepskunstenaars.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten