vrijdag 27 juli 2012

Boek is af

Mijn boek is af*). Zojuist heb ik het naar de uitgeverij gestuurd. Nu begint het bange wachten. Na meer dan 25 boeken is er toch elke keer nog die onzekerheid: wat vinden ze ervan?
Ik heb de afgelopen weken met een bijna ongekende concentratie aan dit boek gewerkt. Het is bestemd voor jongeren die moeite hebben met lezen.
Het is nu nog te vroeg om iets te vertellen over de inhoud (ik ben heus niet bijgelovig...). Maar ik besteed er de komende tijd ongetwijfeld op dit weblog aandacht aan.

Ik dacht aan het bordje dat ik laatst in Weert aantrof op de muur van taverne De Munt. Gerard Reve was er te gast in zijn Weerter jaren. Hij schreef in een gedicht over de voltooiing van een boek: 'je boek is af'.
Typisch Reviaans en lekker overdreven. Maar - in mijn eigen exegese - de dankbaarheid voor de creatieve inblazing herken ik wel.

*) disclaimer: althans de voorlopig definitieve versie. Er komen nog rondes voor redactie en revisie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten