zaterdag 31 juli 2010

Heimwee

Verzekeringen weten steeds weer een nieuw gat in de markt te schieten. Een heimweeverzekering, ontbrak die nog aan ons levensgeluk?
Ik las deze week dat een organisator van vakantiekampen deze mogelijkheid nu aanbiedt aan ouders wanneer zij hun kind aanmelden. Ziek van heimwee, geld terug.
Heimwee, ik ken het zelf in de light-variant. Zowel op vakantie als weer terug thuis heb ik er last van. Ik geef er de positieve draai aan dat het goed was, daar waar ik dan niet ben.
Maar de stevige versie kan een vakantie flink vergallen en zelfs afbreken.
Voor de stoerewatjes uit mijn recente boek komt de verzekering te laat. Maar ja, dan had ik ook geen subthema voor mijn boek gehad.
Blijkbaar was heimwee wel een thema voor mij de afgelopen jaren. Er is namelijk nog een boek in de maak dat helemaal draait om heimwee. Het is een kleuterverhaal met als werktitel Logeerbeer.
De uitgeverij heeft het verhaal bij een illustrator neergelegd. Over een tijdje lees je er hier vast meer over.
http://annievangansewinkel.blogspot.com/2010/07/stoerewatjeskamp.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten