zondag 11 juli 2010

Tour de Binnenveld




Al zeventien jaar woon ik in Wageningen en nog steeds valt er vanuit de achtertuin nog zoveel te ontdekken. Graag doe ik op zondagochtend een fietsrondje Binnenveld, Grift, onderlangs de Grebbeberg (de 'Greb' zoals we hier liefkozend zeggen) en dan via de dijk langs de Nederrijn terug naar Wageningen. Wijde verten, groen en vooral water, dat mij altijd trekt. Ik ben tamelijk wars van routine, maar dit rondje verveelt nooit, ook door de variaties per jaargetijde.
Vanmorgen besloot ik eens andersom te fietsen en van de andere kant is het toch echt allemaal anders. Bovendien reed ik nu verder in een ander deel van het Binnenveld, die groene long tussen Wageningen, Rhenen, Veenendaal en Ede.
Zo kwam ik op de Kraatsroute. Tip! Maar niet allemaal tegelijk.
Aan een zijde zicht op de skyline van Wageningen, aan de andere kant de Greb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten