vrijdag 23 mei 2014

SUB - de laatste punt

Wikken en wegen. Die komma wél of beter weglaten? Wordt winter sterker zonder de? Is trillen daar echt het beste woord, of toch liever huiveren? Uiteindelijk wordt het beven.
En ik zet er een punt achter. Na de zoveelste revisie van mijn gedichten voor de tentoonstelling SUB in Wageningen.



Bijna kwam ik in tijdnood en toch is het goed dat de opening zondag al is, anders ga ik misschien pietepeuteren. Altijd lastig om te bepalen wanneer een gedicht echt af is. Gelukkig heb ik geen last van perfectionisme en helpt het me als ik kan denken: dit is op dit moment het beste wat ik kan maken.

Voor de tentoonstelling heb ik twee gedichten geschreven bij beeldend werk van Nienke Schipper. Ook maakte Nienke werk bij een gedicht van mij.
Bij de opening zondag om 15 uur speelt Nanja Bakker harp en op haar muziek heb ik ook enkele gedichten geschreven. Ik draag ze tijdens de opening voor.
De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat mijn dichtwerk positieve impulsen krijgt door samenwerking met andere kunstenaars. Ik werkte al eerder mee aan tentoonstellingen.


Afbeelding: staalkaart van het wordingsproces van mijn gedichten voor SUB.

Kunstproject SUB in atelier Wilhelminaweg 5, Wageningen.
Elke zondag tussen 13 en 17 uur van 25 mei tot en met 29 juni 2014
Meer informatie over SUB is te vinden op de speciale facebookpagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten