maandag 27 augustus 2012

Platbook 8: Floriade

Deze maand volgt voor mij de ene boekpresentatie na de andere. In Limburg verscheen Platbook 8 met als thema Floriade.
Sef Derkx maakte een keuze uit ruim 100 verhalen en gedichten over bloemen, natuur en landbouw.
Van mij staat er een gedicht in: Stereppelke (Sterappeltje) in mijn moedertaal, het Weerts.
Ik ga daarin meer dan vijftig jaar terug, naar de boomgaard van mijn grootouders. Ik herinner me nog hoe mijn zachtmoedige opa de mooiste sterappel voor mij plukte en hem op zijn mouw wreef tot hij stralend glom. Klein geluk.

In de bundel staan bijdragen uit de hele provincie Limburg van onder meer Ann Philipsen, Toos Schoenmakers-Visschers, Sef van Wegberg (mijn oude leraar Duits), Leonne Cramers, Richard Leinders en Wim Kuipers. De laatste was initiatiefnemer voor de serie Platbook.
Voor Platbook 7 Springlaevendj (2011) mocht ik de selectie doen uit gedichten van en voor kinderen.
Voor deel 9, dat gaat over plaatsen in Limburg, staat inzending nog open tot 15 oktober. Informatie: Platbook 9 - uitgeverij TIC

Platbook 8 - uitgeverij TIC
Eerder weblog over Platbook 7 Springlaevendj

1 opmerking:

  1. En nou blijf ik met dit liedje in mijn hoofd zitten, terwijl ik het misschien wel 10 jaar niet heb gehhord. Verrassend dat je de Zaaier bij Orion plaatst, ook op de foto, terwijl het Atlasgebouw dichterbij staat.

    BeantwoordenVerwijderen