maandag 21 november 2011

Zeezicht (2)

Vuurtoren Egmond
Nooit eerder heb ik het zo mistig meegemaakt in Egmond. Vanaf het duin was de zee niet te zien en vanaf de vloedlijn bleef de vuurtoren onzichtbaar. Een enkele schim bewoog over het strand.
Er heerste een uitzonderlijke verstilling, al sprak de zee nadrukkelijker dan anders. Misschien, bedacht ik, is het niet het zeezicht dat me altijd tot rust brengt, maar vooral het geluid van de zee.

Bedrijfstraining?
 Veel activiteit was er niet of het moesten de drieteenstrandlopertjes zijn - terug van weg - die ijverig lijken te snellen van niks naar nergens.
Op het strand hielden zich wel enkele groepjes mensen op, waarvan eentje had post gevat bij een ogenschijnlijk betekenisloos decor: twee roze teiltjes en plastic bekertjes.
Bedrijfstraining?
Een persoon hield een papier vast. Het zou wel eens een bedrijfstraining kunnen zijn met een buitenopdracht. Leiderschap, conflicthantering, assertiviteit? Voor de buitenstaander ziet het er wellicht vaag uit, realiseer ik me ook wel als ik zelf een bedrijfstraining geef in een of ander conferentieoord.

Zeebeest, schuin achter de eerste golf
 De grijze dag kreeg aan het eind onverwacht kleur toen een wandelaar me attent maakte op een grote donkere beweging vlak achter de eerste golf bij de vloedlijn. Vermoedelijk was het een zeehond, of misschien een bruinvis of zelfs een bultrug.
Toch opmerkelijk om die voor het eerst met eigen ogen te zien op een dag dat je nauwelijks een hand voor ogen ziet.

1 opmerking: