maandag 28 november 2011

Terra non grata

Wat heb ik de afgelopen jaren genoten van enkele Afrikaanse landen en hun prachtige mensen, maar weer heeft Buza een 'terra non grata' toegevoegd aan zijn reisadviezen.


het bewijs:
 ik was in Timboektoe

In 1995/1996 Ivoorkust (niet-essentiële reizen worden ontraden), Madagaskar 2006 (waakzaamheid betrachten) en nu een negatief reisadvies voor delen van Mali.
Konden we in 2008 nog onbekommerd reizen naar Mopti, Djenné, de Dogon-regio en zelfs naar Timboektoe, nu raadt het ministerie reizen naar die gebieden ten sterkste af vanwege dreiging van terrorisme, overvallen en een recente ontvoering.

Op de eerste plaats is het treurig voor de mensen daar, van wie er toch veel van het toerisme leven. Op de tweede plaats denk ik egoïstisch: wie weet wanneer me mijn andere Afrikaanse droombestemmingen, zoals Togo en Benin, door de neus worden geboord. Misschien niet te lang uitstellen dus?
Maar eerst terug naar Nepal. Niet naar de onveilige gebieden uiteraard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten