donderdag 1 september 2011

Columns en weblogs (2)

Hij is er: mijn nieuwe schriftelijke cursus Columns en Weblogs schrijven. Daarmee heb ik vandaag de zevende schriftelijke cursus aan mijn aanbod toegevoegd. En de eerste cursist heeft zich ook al meteen gemeld.
Met veel plezier heb ik de afgelopen tijd de cursus ontwikkeld. Dat vind ik een van de leukste dingen van juf zijn: telkens weer zelf nieuw lesmateriaal ontwikkelen.
Ook deze cursus bestaat uit theorie, oefeningen en huiswerkopdrachten. Maar ik wil de cursisten ook stimuleren om na te denken over bv. privacy en grenzen van de vrijheid. Je zal maar met een columnist of blogger verkeren. Je leven kan immers zo op straat liggen of op het wereldwijde web terechtkomen.
Anderzijds probeer ik de cursisten ook te prikkelen tot overdrijving of een standpunt innemen en op scherp stellen.

Tip voor columnisten of bloggers: heb je het idee dat je weblogs of columns toch iets mankeren, op vrijdag 9 september zet ik als schrijfdokter weer de deur van mijn digitale spreekkamer open. Dan geef ik speciaal voor deze genres een gratis consult van 15 minuten.

1 opmerking: