zaterdag 13 mei 2017

Workshop schrijven in de Blauwe Kamer

Er zijn van die dagen dat alles klopt: paradijselijke natuur, zacht zonnig weer na een koude periode én aangenaam gezelschap. Zo was het woensdag toen ik 's avonds in natuurgebied de Blauwe Kamer bij Wageningen een schrijfworkshop gaf voor de Soroptimisten Ede.
Na mijn korte inleiding gingen de deelnemers met schrijfopdrachten op pad. Ze verspreidden zich over het terrein, naar vogelhut, veerpont, ruïnes. Enkele vrouwen streken neer op de vlonderbrug en genoten daar onder het schrijven van de milde avondzon. Anderen observeerden in stilte vanuit de vogelhut de kraamkamer van de lepelaars.
Extra leuk vond ik het te merken dat ook vrouwen die niet zoveel hebben met schrijven toch enthousiast hun observaties op papier zetten.
Tijdens het diner lazen deelnemers gedichten en gedachten voor, uiteenlopend van serieus en beschouwend tot absurd en humoristisch.


Als begeleider vind ik het geweldig om maatwerk te maken voor elke groep. Ook deze keer waren de zintuigen een leidraad in de workshop. Daar nodigt de Blauwe Kamer ook wel toe uit.
Ik heb minstens zo genoten als de deelnemers. Zo is werken spelen!


Foto's: Soroptimisten Ede

Soroptimisten Ede - facebook 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten