woensdag 6 mei 2015

Proef Wageningen

Toen ik vorig jaar hoorde van plannen om een glossy uit te brengen over Wageningen had ik eerlijk gezegd wel wat twijfels. Glossy en Wageningen, voor mijn gevoel paste dat niet erg bij elkaar. In Wageningen kan veel, bijna alles zelfs, maar uitspatten in luxe en hedonisme?
Dat is wat me waarschijnlijk ook zo bevalt aan de stad. Ik kan hier in mijn oudste kloffie rondlopen zonder dat iemand er iets van vindt. Zou het overigens anders zijn wanneer ik in een elegante deux-pièces zou paraderen?
Misschien niet. De doorsnee Wageninger is daar helemaal niet zo mee bezig.

Mijn twijfels verdwenen totaal bij het verschijnen van het eerste nummer vorig najaar. Zoveel smakelijks op elk gebied heeft de stad te bieden en dat spetterde van de pagina's.
Dat geldt ook weer voor nummer 2 dat vorige week verscheen. Natuur, cultuur, goed eten, sport en spel, architectuur en bedrijvigheid, vaak wel met dat Wagenings accent van groen en verantwoord. Het magazine maakt echter opnieuw duidelijk dat zoiets op een aantrekkelijke en toegankelijke manier kan.
Mijn complimenten voor de initiatiefnemers en makers Laura van den Biggelaar en Kees Stap.
Proef Wageningen is gratis te verkrijgen bij onder meer culturele instellingen en winkels. Bovendien is het blad online te lezen via de website van Proef Wageningen.
Op 8 en 9 mei is het ook verkrijgbaar in de pop-upwinkel van Proef Wageningen,  Hoogstraat 15.

Extra leuk: in deze editie is veel aandacht voor Schrijversharten, het schrijverscollectief van Laurens van der Zee, Martijn Adelmund en ikzelf.
In de nieuwsrubriek op p. 6, 'Stadsgedicht' van Martijn op p. 29. Op p. 58 laat een grote foto de voorbereidingen zien voor het Leeffestival op 28 juni. De medewerkers zijn druk bezig met de letters die Schrijversharten daar inzet voor het anagramspel. Ik kijk er nu al naar uit.
En tot slot onze bijdrage aan de like&win-actie op facebook. In juni kunnen volgers van Proef Wageningen op facebook een uniek en gesigneerd boekenpakket winnen van Schrijversharten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten