vrijdag 23 maart 2012

Oud nieuw

Zojuist werd ik in mijn tuin verblijd met de kwaak van de eerste kikker van het jaar.
Gelukkig, er is nog nieuw leven mogelijk in mijn vijver, waaruit ik na de dooi zeker negen dode kikkers heb geborgen. Altijd een droevig en onappetijtelijk klusje. Maar dat is weer vergeten, nu deze kikker reikhalzend uitkijkt naar de nabije toekomst. Zoals ikzelf in dit mooie voorjaarsweer.
Toch is er niets nieuws onder de zon. Vandaag precies 12 jaar geleden, schreef ik:

Gisteren de eerste kikkerdril
vandaag de eerste
blote bouwvakkersbast.
Het kan niet op!
Het voorjaar is nu echt begonnen.

Alles nieuw, behalve dit weblog de eerstkomende tijd. Ik hou me voorlopig even met andere aangename zaken bezig. Toch verschijnen er van tijd tot tijd op dit blog gedichten of gedachten, al eerder opgetekend maar soms nog steeds actueel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten