vrijdag 9 juni 2017

DichtersJazzCafé

Jazz en gedichten. Die combinatie hadden we nog niet met Schrijversharten. Op 28 juni treden we op tijdens het DichtersJazzCafé in Wageningen. Sinds enkele jaren werk ik in het collectief Schrijversharten samen met Laurens van der Zee en Martijn Adelmund. Verder werken aan het DichtersJazzCafé de volgende dichters mee: Paul Dunki Jacobs, Tim Horsting, Sander Rijminkt en Simon Frans de Vries.
De jazz is in goede handen bij Athalie & Friends.

Jazz en ik, het is geen voor de hand liggende combinatie. Naarmate ik ouder word, begin ik er meer gevoel bij te krijgen. Eergisteren droomde ik zelfs dat ik verpletterd werd door jazzmuziek. Ik raakte even ontroerd, ontspannen en volmaakt gelukkig van de muziek van John Coltrane. Stof genoeg voor een nieuw gedicht.


Uit het persbericht:


Nachtharten & Co presenteert: DichtersJazzCafé 28 juni

Op golven internationale live-jazz slingeren dichters hun hart de zaal in, op woensdagavond 28 juni in De Wilde Wereld. Voor deze unieke gelegenheid is dit Wageningse theater omgebouwd tot nachtclub: musici, dichters en gasten bevinden zich op dezelfde vloer en creëren samen de avond.
Enkele leden van de jazzgroep Jazziam met zangeres Athalie de Koning uit Bangkok (Thailand) zijn eind juni in Nederland. Versterkt met Nederlandse collega’s begeleiden zij op 28 juni als Athalie & Friends dichters uit Wageningen en omgeving. Ook spelen zij jazz-klassiekers en enkele composities van de eind 2016 overleden koning van Thailand, Bhumibol, die tevens een ervaren jazzmusicus en -componist was.
Organiserend comité Nachtharten & Co bestaat uit het schrijverscollectief Schrijversharten en Nachtboterorganisator Tim Horsting, met medewerking van Simon Frans de Vries.
Het aantal plaatsen op deze eenmalige avond is beperkt. De toegang bedraagt € 8,50, studenten € 6,50. Aanvang 21.00 uur, sluiting rond 23.30 uur. Locatie: De Wilde Wereld, Burgtstraat 1, Wageningen.
Deelnemende dichters: Schrijversharten, bestaande uit Annie van Gansewinkel, stadsdichter Martijn Adelmund, oud-stadsdichter Laurens van der Zee; Paul Dunki Jacobs; Tim Horsting (Nachtboter, Creative Production Company T!peaux); Simon Frans de Vries; Sander Rijminkt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten