maandag 14 november 2022

Workshop Inspiratie bij het schrijven

Heb je al inspiratie? Daar krijg je vast inspiratie van. Veel inspiratie gewenst!

Goedbedoelde vragen en wensen, maar als schrijver 
heb ik wat moeite met het woord Inspiratie. Het lijkt iets mythisch, iets mysterieus.
Niet te vatten, dat is het wel.
Wachten op inspiratie? Dan kan ik vaak lang wachten en komt er geen letter op papier. Schrijven is voor mij meestal gewoon gaan zitten en mezelf toespreken: schrijven, kreng! Niet dat dat altijd lukt, maar het kan toch iets opleveren. Interessante zijwegen of gedachten over het leven, die soms beklijven maar vooral vervluchtigen.
Ideeën komen juist op andere momenten aanwaaien: 's morgens onder de douche, tijdens het strijken, bij een wandeling. En er zijn plekken die voor mij altijd werken: bij de zee of tijdens een schrijfretraite in binnen- of buitenland, in elk geval weg uit mijn dagelijkse omgeving, hoe fijn die ook is.

En toch heb ik in mijn schrijfpraktijk van meer dan 30 jaar wel tips en werkwijzen  verzameld die mij helpen en anderen misschien ook. Daarom geef ik op maandag 9 januari 2023 voor de Volksuniversiteit Wageningen de workshop Inspiratie bij het schrijven.

Wil je meedoen? Wacht dan niet met aanmelden tot het laatste moment. De Volksuniversiteit beslist in december namelijk al op basis van het aantal aanmeldingen of de cursus kan doorgaan.

Hieronder de tekst in het programmaboekje:

Je wilt schrijven, maar hoe kom je op ideeën en hoe begin je? In de workshop ‘Inspiratie bij het schrijven’ helpt schrijver Annie van Gansewinkel je op gang. Met oefeningen, praktische tips en manieren om te brainstormen. Je onderzoekt wat vooral voor jou werkt, of je nou over de werkelijkheid schrijft of over fantasie.
Na de workshop neem je een voorraadje eigen ideeën mee naar huis. Onderwerpen die onder meer aan de orde komen: de ideale schrijfplek, writer’s block, de gouden tip (spoiler: die bestaat niet!). Voor mensen met en zonder schrijfervaring.

Meer informatie: https://www.volksuniversiteitwageningen.nl/praktisch-en-creatief/creatief/workshop-inspiratie-bij-het-schrijven 

Aanmelden: Website Volksuniversiteit Wageningen 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten