dinsdag 25 augustus 2020

Pakje Kunst, de tentoonstelling

In maart 2020 ging Pakje Kunst in Wageningen van start. Ik schreef daar eerder dit blog over: Pakje Kunst nu ook in Wageningen 
Nu is er een tentoonstelling in gebouw Impulse op de Campus van Wageningen Universiteit (24 augustus-16 oktober 2020).

Voor 4 euro kun je een uniek kunstwerk halen uit een oude sigarettenautomaat die bij antiquariaat De Beschte staat in de Bergstraat in Wageningen. Bij de start deden ongeveer 20 beeldend kunstenaars, schrijvers en dichters uit Wageningen en omgeving mee. Ondanks de beperkingen in deze coronatijd loopt Pakje Kunst in Wageningen als een trein. Nadat de automaat snel was leegverkocht kwam er een tweede ronde waarbij nog meer kunstenaars meedoen. Dat betekent een nog grotere variatie in stijlen en disciplines. De inhoud van elk Pakje Kunst is hoe dan ook uniek.
Er wordt al gedacht over een derde ronde waarbij ook weer nieuwe kunstenaars meedoen.

Zelf heb ik Pakjes Kunst geleverd aan de eerste en tweede ronde.
Het is zo leuk om van mensen te horen als ze een Pakje Kunst met werk van mij uit de automaat hebben getrokken.
Onlangs nog stond de automaat op Montmartre aan de Rijn en het bleek een groot succes. En terwijl ik daar was, toonden liefst twee bezoekers me het pakje van mij dat ze uit de automaat haalden.



Pakje Kunst is te vinden in automaten in heel Nederland. Meer informatie:
https://www.pakjekunst.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten