maandag 25 april 2011

Droog

Met opzet maakte ik vanmorgen vroeg mijn fietsrondje door Binnenveld en over de dijk en toch zat heel Wageningen al op de fiets. Gelukkig was het in de uiterwaarden bij de Bovenste Polder nog rustig om te lopen.
Ik kan me niet herinneren dat ik het daar zo vroeg in het jaar al zo droog heb gezien. In de nevengeul zijn eilandjes drooggevallen waarop vogels paraderen.


drooggevallen paddenpoel
 De officieuze paddenpoel bij de brug over de nevengeul staat goeddeels droog, maar dat opent wel nieuwe wegen naar het vogelobservatiescherm.
Langs de Nederrijn hebben de strandjes al aanzienlijk terrein veroverd op het water en ze zullen later op de dag ook vast wel bevolkt worden. Zwemmen wordt afgeraden in de rivier vanwege de sterke stroming.
Ik zou er nog een persoonlijke zomertip aan willen toevoegen. Houd de hekgolf van passerende boten in de gaten als je daar zit te picknicken. Als je er niet meer op bedacht bent, kunnen er nog gemene golven achteraan komen.
Ik heb ooit met mijn gezelschap moeten rennen om witte wijn en zalm, en het vege lijf te redden.
Overigens was er vandaag al iemand in de Rijn aan het zwemmen. Geen pootje baden of poedelen, maar met grote slagen meters maken. Tegen de stroom in nota bene, het zag er geroutineerd uit. Zo te zien had de zwemmer wel een wetsuit aan, maar toch. 
Op de foto zwemt hij/zij ongeveer onderaan in beeld in het midden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten