zondag 10 april 2011

De Blauwe Kamer (2)

Mijn fietstocht vanmorgen bracht me weer eens in de Blauwe Kamer, waar het voorjaar losgebarsten is. Er liet zich overigens geen kikker of pad zien bij wat ik de paddenpoel noem, maar het frisse groen maakte veel goed.
Wellicht in een poging toekomstige zomerse losbandigheid van de vegetatie te beteugelen leek er op sommige plekken flink gedund en gerooid. Het natuurgebied lag er daar wat aangeharkt bij.

Ik had bedacht dat ik op zondag vroeg moest zijn om ongestoord van de vogels te genieten in de vogelobservatiehut. Maar een complete fotoclub was me voor.
Voor het eerst zag ik met het blote oog lepelaars. Gelukkig had ik eens een keer met vooruitziende blik mijn verrekijker meegenomen, dus ik kon ze nog wat dichterbij halen. Alleen fotograferen, tja, dat wil dan met mijn mobieltje niet lukken. Daar, de witte vlekken ergens tussen die twee boomstammen, dat zijn enkele lepelaars.
Even benijdde ik de mensen van de fotoclub om me heen die met degelijke fototoestellen en indrukwekkende teletoeters alles konden vangen.
Maar een aantal van hen leek drukker bezig te zijn met het diafragma dan met het stil bewonderen van de verrichtingen van de lepelaars.

http://annievangansewinkel.blogspot.com/2010/09/de-blauwe-kamer.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten