woensdag 3 oktober 2012

Op wereldreis

'Hallo wereld', ik kom eraan. Nee, geen wereldreis zoals de titel valselijk suggereert, maar een binnenlands tourneetje langs schoolklassen en bibliotheken.
De Kinderboekenweek is immers begonnen en 'Hallo wereld' is dit jaar het prachtige thema. Ik heb mijn programma er van harte op afgestemd. Natuurlijk laat ik de kinderen ook zien hoe ik mijn boeken schrijf en beantwoord ik graag hun vragen.

Mijn tas staat al gepakt. Voor de gelegenheid heb ik mijn tas uit Ivoorkust van zolder gehaald, in 1995 gekocht, met motieven uit de Senoufo-cultuur, als ik me goed herinner.
Ik zal het in mijn verhaal aan de groepen 5 en 6 vooral hebben over mijn ervaringen en inspiratie uit Afrika.
Een blik in mijn reistas.
Ik ga op reis en neem mee: maskers, een baobabje, goud van Timboektoe, Vlisco-stoffen (Dutch wax) en een djembé. Foto's van onder meer de krokodillen van Yamoussoukro en van Alhadj uit Mali en zijn voetbal. Zijn verhaal wil ik graag voorlezen en ik lees zeker ook voor uit de boeken Papa zonder grenzen en Stoerewatjeskamp, waar nogal wat Afrika in terecht is gekomen.
Heerlijk om met kinderen uit onder meer Eerbeek, Kampen en Arnhem die mooie reizen en ontmoetingen weer te beleven.

http://www.kinderboekenweek.nl/

Het verhaal van Alhadj en zijn bal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten