vrijdag 26 augustus 2016

Wegens succes: Lang Leve Kunst

Wegens succes geprolongeerd: Lang Leve Kunst in Renkum. Vrijwilligers leren in dit project hoe ze ouderen kunnen begeleiden bij schrijven of zingen of schilderen/collages maken.
Daartoe krijgen ze een veelzijdig programma voorgeschoteld waardoor ze goed voorbereid de praktijk in kunnen.
Zelf begeleid ik de vrijwilligers voor het onderdeel schrijven. De afgelopen maanden heb ik opgetrokken met een enthousiaste groep vrijwilligers. Inmiddels hebben zij er al een aantal praktijklessen op zitten en volgende maand ben ik erbij als ze naar een ander verzorgingshuis gaan in de gemeente Renkum.
Mooi om te zien hoe ze zelf graag schrijven maar ook maatwerk willen maken voor de mensen met wie ze in de praktijk gaan werken. Daarbij kunnen ze putten uit een gereedschapskist met tips en oefeningen die tijdens de cursus is gevuld.
Naast de vakinhoudelijke lessen is er aandacht voor zorgaspecten (kwetsbare ouderen, grenzen stellen) en hoe ze van elkaar kunnen leren in intervisie. Ook is er coaching bij de praktijklessen.
Ik vond het geweldig om gemotiveerde mensen zo op weg te helpen en ik heb er alle vertrouwen in dat ze het daarna helemaal zelf kunnen.

In september begint een nieuwe lichting van Lang Leve Kunst in Renkum. Ik verheug me nu al op een nieuwe groep die ouderen kan laten ervaren hoe aangenaam of bevrijdend schrijven kan zijn.
Wacht niet te lang met aanmelden. Op 22 september is de startbijeenkomst.
Twijfels of vragen? Neem dan contact op met Lang Leve Kunst in Renkum.

Het uitgebreide programma vind je hier

Website Lang Leve Kunst in Renkum

Eerder blog over Lang Leve Kunst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten