woensdag 3 augustus 2016

Webcare via twitter

Webcare, dat doe je toch alleen om reputatieschade te voorkomen? Webcare, dat is tijdrovend en dus duur. Webcare is alleen voor grote bedrijven die 24/7 een team kunnen inzetten. Enkele misverstanden over webcare.

Als consument zie ik dat twitter werkt bij webcare. En als trainer en adviseur bedrijfscommunicatie zie ik dat bedrijven kansen laten liggen. Webcare kan ook heel geschikt zijn voor kleine bedrijven.
Om informatie te geven, klachten te beantwoorden en om signalen op te pikken uit de markt.
Bedrijven doen aan webcare via twitter, facebook en WhatsApp. Zelf heb ik de meeste ervaring met twitter en dus concentreer ik daarop mijn advies.
Voor mijn website heb ik een uitgebreider artikel geschreven:

Webcare via twitter, ook voor kleine bedrijven.

Daarin geef ik twee voorbeelden van bedrijven die in mijn ogen hun webcare goed vormgeven: NS en VID (VerkeersInformatieDienst). Zij moeten toch vaak slecht nieuws brengen zoals vertragingen en files.
Hun tweets getuigen van alertheid, empathie, feitelijke informatie en gedoseerde humor.

Het effect van webcare is moeilijk te meten, maar klanttevredenheid is kostbaar en betaalt zich uiteindelijk uit.
Ik ga graag met bedrijven of organisaties in gesprek om te kijken of voor hen webcare via twitter werkt. Ik kan medewerkers trainen in uiteenlopende aspecten van schrijven zoals kernachtig schrijven, toon, spelling, bewust zijn van de doelgroep.

Op mijn website meer artikelen en tips over zakelijk schrijven 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten