vrijdag 26 augustus 2016

Het warhoofd van Juf

Groep 7/8 krijgt voor enkele dagen een invaljuf. Met haar pluizenbolhaar ziet ze er grappig uit. Maar Juf maakt veel fouten en is een warhoofd. Leren ze wel iets bij deze juf?
Als ze Bas slecht behandelt, is de klas het beu. Ze leren Juf een lesje. Leert Juf daar wel iets van?

  
Het warhoofd van Juf
Ik schreef dit korte toneelstuk onlangs voor de website Kinderpodium. Daar staan korte en wat langere toneelstukjes die gemakkelijk op scholen kunnen worden ingestudeerd en gespeeld.

Het warhoofd van Juf duurt ongeveer 14 minuten. Leerlingen kunnen het gewoon in een klaslokaal spelen, veel attributen zijn niet nodig.



Leerkrachten kunnen de stukken van Kinderpodium tegen betaling downloaden.
Voor groep 7/8 schreef ik eerder al toneelstukjes van ongeveer 10 minuten:
* Hiep hiep voor Juf
* Een man voor Juf
Ze staan bij thema's bovenbouw 

Ik schrijf graag toneel, maar werk van langere adem komt er niet zo van. Daarom vind ik het extra leuk om bijdragen te leveren aan Kinderpodium. Ze zijn praktisch bruikbaar en ik vind het een grappig idee dat mijn stukken op verschillende scholen gespeeld worden.
Vraag aan leerkrachten: Heeft u foto's of verslagjes van zo'n voorstelling? Ik vind het leuk als u ze mailt (info@annievangansewinkel.nl). Ook ben ik benieuwd naar  ervaringen en suggesties voor verbetering.
Bedankt alvast! 


Website Kinderpodium 

Eerder blog over Een man voor Juf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten