maandag 14 juli 2014

Schrijfzomer

Schrijven en leren schrijven. Dat is mijn core business. De afgelopen maanden was ik overigens meer bezig met leren schrijven, in de zin van anderen begeleiden bij het schrijven en dan met name het zakelijk schrijven.
Als freelance trainer geef ik al 14 jaar bedrijfstrainingen schriftelijke communicatie voor trainings- en adviesbureau Schouten & Nelissen.
Dat doe ik met veel genoegen en omdat ik ook nog blijf leren, zelfs met steeds meer plezier, zo ontdekte ik weer de afgelopen tijd.
Maar in zo'n intensieve periode van trainen komt er van zelf schrijven nauwelijks iets. Tot september is het rustig op het trainingsvlak, dus nu kom ik eindelijk ook weer meer aan schrijven toe. En vakantie dan?
Even tussendoor: ken je de mop van de vrouw die naar Afrika zou gaan? - Nou, ze ging niet.
Ik kan er nog steeds niet echt om lachen. De reis werd geannuleerd vanwege te weinig deelnemers. Hij blijft op mijn wensenlijstje staan.
Voordeel is wel dat mijn lege agenda nu meer ruimte biedt om in alle rust te schrijven. Er ligt nog werk om af te maken, onder meer een jongerenboek, en nieuwe ideeën dienen zich al aan. Ik kan niet wachten tot ik de lopende zaken heb afgerond en ik me kan terugtrekken met pen en papier/laptop.

Ik ga ervan genieten, zeker omdat ik weet dat het vanaf september weer druk wordt met schrijftrainingen en andere cursusactiviteiten.
Zo is er van 6 tot en met 14 september de jaarlijkse Week van het Schrijven en dit jaar heb ik maar liefst drie activiteiten. Later volgt hier meer informatie, maar nu alvast in het kort:

* 7 september - workshop Kinderverhalen schrijven - tijdens schrijfmanifestatie Schrijf, schrijver, schrijfst in Maastricht.
* 12 september - 10-14 uur Schrijfdokter, gratis online spreekuur
* 13 september - schrijfcoach tijdens Coachdag in Wageningen

Het thema van deze Week van het Schrijven is: Schrijven is lezen.
Dat advies neem ik natuurlijk zelf ook graag ter harte in deze schrijfzomer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten