donderdag 1 augustus 2013

Derde generatie website

Huidige website 2002-2013
Tijden veranderen. Ik verander mee, en mijn website dus ook. De huidige is inmiddels elf jaar oud, uiteraard werd hij wel regelmatig geüpdatet. Ik was aan hem gehecht en samen met zijn voorganger uit de jaren 90 trok hij ongeveer 170.000 bezoekers.
Hoewel hij nog goed functioneerde, begon toch - net als bij de eerste site, waar ik bijna early adopter was - weer de wet van de remmende voorsprong te gelden.
Hoogste tijd dus voor een frisse blik. Marcel van Langen (Morloff) heeft mijn nieuwe site ook deze keer ontworpen en ik ben er erg blij mee. Het mooie is dat ik alle teksten en foto's, content voor intimi, zelf in de website kan plaatsen met een CMS (voor intimi-plus).

Maar daar zat 'm de afgelopen tijd ook de crux. Het is een goed bruikbaar systeem, maar het vereist wel concentratie en is niet iets om af en toe in een verloren uurtje te doen. De afgelopen maanden kregen andere werkklussen als schrijven, cursussen en bedrijfstrainingen meestal voorrang. Maar deze zomermaanden kan ik er eindelijk ruimschoots tijd voor maken.

De website van een schrijver bestaat bijna vanzelfsprekend voor een groot deel uit tekst. Mijn nieuwe site moest geen knip- en plakwerk worden vanaf de oude. Ik heb dus veel nieuwe teksten geschreven. Bovendien is beeldmateriaal steeds belangrijker geworden en zitten er veel links in om de bezoeker beter te bedienen. Gastenboek en reactieformulieren maken vanzelf deel uit van de nieuwe site.
Ik kwam erachter hoeveel verschillende activiteiten ik had en heb, maar ook hoeveel er de afgelopen jaren al is gepubliceerd, boeken natuurlijk, en werk in bundels en tijdschriften. De rubriek Boeken op de nieuwe site is dan ook behoorlijk uitgedijd.
Binnenkort komt hier een voorproefje van mijn nieuwe website, die trouwens hetzelfde webadres houdt. Voor nu is hier een screenshot van de oude, althans de huidige.

Kijk er nog maar eens goed naar: http://www.annievangansewinkel.nl 
Nu kan het nog. Straks verdwijnt hij naar het kerkhof van het world wide web.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten