vrijdag 15 juli 2011

Verbeelding (4)

Na een vijfdaags verblijf in Hotel der Verbeelding ben ik weer thuis. Mijn verhaal is nog lang niet af. De ontmoeting van mijn hoofdpersonage met een man in kamer 6, die ik in het vorige blog aankondigde, vindt misschien wel nooit plaats. Het kan zijn dat ze tot het besef komt dat het een 'ziende blind date' is.
Voorlopig kan ik nog niets prijsgeven van mijn verhaal. Te rudimentair, te fragmentarisch, te kwetsbaar nog. Maar ik ben erg blij dat ik deze week na een half jaar eindelijk weer aan schrijven toekwam.
De bijzondere setting van Hotel der Verbeelding hielp daar zeker aan mee. Dat hotel is maar ten dele denkbeeldig. Deze midweek verbleef ik namelijk in het hotel van de Internationale School voor Wijsbegeerte (ISVW) in Leusden en was ik een van de zestien deelnemers aan de filosofische schrijfweek Hotel der Verbeelding.
Wij kregen begeleiding van schrijfster/psychotherapeut Diet Verschoor en filosoof/ethica Dorine Bauduin. Zij voedden ons met schrijfopdrachten en filosofische verdieping. Belangrijke thema's die aan de orde kwamen, waren: vrijheid, schoonheid, goed en kwaad, en tijd.
Het was een rijke week in een stimulerend gezelschap. Bovendien werden we voorzien van heerlijke maaltijden in een aangename omgeving. Dat laatste had ik trouwens al eerder ervaren.
In 2006 volgde ik er de zomerweek Essay schrijven en in 2007 Autobiografisch schrijven, beide uiteraard ook vanuit filosofisch perspectief.

http://www.isvw.nl/nl/hotel-der-verbeelding/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten