donderdag 14 juli 2011

Verbeelding (3)

Samen met mijn hoofdpersonage dwaal ik nu al enkele dagen door Hotel der Verbeelding. Met haar overdenk ik de grote vragen van het leven zoals: wat is Goed en Kwaad en wat is Vrijheid? De vraag die zich regelmatig aandient, is: waar blijft de tijd? Wat is tijd? Ook zo'n vraag waar we nog niet uit zijn.
En de Tijd dringt. Mijn hoofdpersonage staat voor de allesbeslissende ontmoeting.

Maar mijn hoofd is nu te vol, dus zet ik eerst de tijd even stil. Niet door meditatie of mindfullnes, maar de blik gericht op drie ballen in een strakblauwe zee. Van oudsher al een favoriete bezigheid en gelukkig staat het biljart nog altijd in dit hotel.
Daarna bestijg ik samen met haar de trap naar de hemel, nieuwsgierig en huiverig voor wat we in kamer 6 beleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten