donderdag 18 april 2013

Boek & Feest

Komend weekend barst in Wageningen het festival Boek & Feest los en vanwege het 750-jarig jubileum van de stad wordt er groots uitgepakt.

Natuurlijk de grote boekenmarkt zaterdag in het centrum, maar ook festiviteiten in bibliotheek, bioscoop en horeca. Ik licht er hier slechts enkele punten uit, met name waarin ik min of meer een rol speel.
* op de boekenmarkt bezetten Wageningse schrijvers tussen 11 en 17 uur een kraam waarin ze hun boeken presenteren, verkopen en desgewenst signeren. Die kraam staat bij Markt 15 voor restaurant Colors.
* in de bblthk begint om 14 uur een voorleesprogramma waar Mieke van Hooft eerst voorleest voor jongere kinderen. Om 14.30 uur lees ik voor kinderen vanaf 8 jaar voor en ik vind het erg leuk dat leerlingen van 't Venster ook bijdragen aan dat programma met muziek, dans en theater. Het zijn leerlingen van muziekdocent Joost van Berkel en theaterdocente Petra Willemeer. Ik ben zelf ook erg benieuwd naar hun invulling bij mijn boeken 'Stijn Klein' en 'Vita en ik'. Toegang gratis, evenals voor de film 'De tasjesdief' naar het boek van Mieke van Hooft, die om 15 uur begint. Spannende film vond ik.
* 's Avonds is in de bblthk een literaire avond waar onder meer de literaire prijs van de stad Wageningen wordt uitgereikt.
* Zondag is in de bblthk om 12 uur de literaire brunch waaraan iedereen kan deelnemen. Ik treed daar op, evenals andere schrijvers, en dat alles in een verrassende setting onder leiding van Robbert Kamphuis.
* 's Middags is er een literaire wandeling door Wageningen en in het Heerenstraattheater is de landelijke voorpremière van 'Boven is het stil', met een inleiding door schrijver Gerbrand Bakker.
* Van 19-23 april heeft restaurant 't Carillon een speciaal schrijversmenu met favoriete gerechten van Wageningse schrijvers. Ik was vereerd dat ik ook mijn favoriete gerecht mocht noemen en dat werd 'Asperges op klassieke wijze'. De kok heeft daar een variatie op gemaakt (op het menu prijkt nu zelfs mijn naam op klassieke wijze). Restaurant 't Carillon: menu Book & Food proeverij

Boek & Feest, een mooi vooruitzicht voor ieder die van boeken, eten, gezelligheid, wandelen en film houdt.

Programma Boek & Feest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten