maandag 6 september 2010

Te veel boeken

Er zijn veel te veel boeken, er zijn te veel schrijvers. Wie leest dat allemaal?

Vandaag was ik weer op Manuscripta in Amsterdam, de jaarlijkse boekenbeurs waar uitgevers hun nieuwe boeken presenteren. En elke keer bekruipt me daar dezelfde gedachte: wat heb ik daar als schrijver nog aan toe te voegen?
Voorgaande jaren was er de volgende dag opnieuw het zelfvertrouwen, lees: de eigenwijsheid: en toch...
Een andere draai, frisse combinatie, verrassende plotwending, woordvondsten, betrokkenheid, mijn eigen toon en niet te vergeten al mijn dierbare lezers. Meer dan voldoende om weer enthousiast achter mijn schrijftafel te gaan zitten.

Eerst maar eens gaan slapen. Benieuwd met welke gedachte ik morgen wakker word.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten