zondag 26 september 2010

Goedgekeurd (2)

Ik ben toegetreden tot het Platform Beroepskunstenaars Wageningen (bkw), beter gezegd: toegelaten. Er kwam immers een heuse ballotagecommissie aan te pas. Ik had een levendig gesprek met July Leesberg en Laurens van der Zee over o.m. professionaliteit, ontwikkeling en creativiteit.
Het is goed af en toe vragen te krijgen over waarom ik in mijn werk doe wat ik doe. Soms heb ik zelf het idee dat ik zomaar wat doe, een beetje dobber op mijn intuïtie, maar al pratend met anderen blijkt er dan toch meer lijn in te zitten.

bundeltje 'Lichaam'
Bij het platform zijn vooral beeldend kunstenaars aangesloten, schrijvers zijn ver in de minderheid. Mijn motivatie om lid te worden ligt trouwens juist ook in de samenwerking tussen disciplines. In september 2006 werkte ik bijvoorbeeld samen met beeldend kunstenaars in het festival 'Wageningen City of Insects'.
Eerder dat jaar deed ik met beeldend kunstenaar Marijke Pielage het project 'Lichaam', werk van haar bij gedichten van mij, en andersom. Dat resulteerde in een tentoonstelling in de bblthk in Wageningen en het bundeltje 'Lichaam' met werk van ons beiden.
Ik bewaar goede herinneringen aan die ad hoc samenwerkingsverbanden, gebaseerd op wederzijds enthousiasme en nieuwsgierigheid.
Ik zie er dan ook naar uit om met leden van het platform raakvlakken en verschillen van onze kunstvormen te verkennen.
http://www.beroepskunstenaars.nl/
http://www.annievangansewinkel.nl/_extra/content_002.cfm

1 opmerking: