vrijdag 13 september 2019

De gouden schrijftip


In deze Week van het Schrijven blog 3 over schrijven.

Heb jij De Gouden Tip voor schrijvers, werd me ooit in een interview gevraagd. Tja, als ik die had, haalden mijn boeken al jaren topnoteringen op de bestsellerlijsten.

Maar de gouden tip voor welk doel?

Goede recensies? Hoge verkoopcijfers? Goede waarderingen van de lezers? Ik weet niet wat voor mij het belangrijkste is. Liefst alles tegelijk, maar vaak gaat dat niet vanzelf samen.

Die keer kwam ik spontaan tot een antwoord: schrijf dát boek dat alleen jij kunt schrijven.

Het kinderboek over heimwee ('Op reis met heimwee') dat deze maand verschijnt, is echt een AnnievanGansewinkel-boek door het onderwerp. Een mix van verzonnen verhalen, eigen ervaringen, gedichten én informatieve stukken, waarin de oud-journalist weer even boven komt.

Ook werk ik al een tijdje aan een (auto)biografisch boek onder de werktitel Vrome vrouwen. Dat boek gaat zeker over alleen mijn invalshoek, mijn ervaringen, mijn manier van denken.

En ik verwijs naar mijn blog van 9 september. Met de beperkte jaren die mij statistisch gezien nog resten als schrijver wil ik geen boeken meer schrijven die andere schrijvers net zo goed of beter kunnen schrijven.
Dus voor mezelf heb ik nu nog een aanvulling op mijn eerdere gouden tip: schrijf het boek dat alleen jij kunt en wilt schrijven.



Van 8-15 september 2019 is de Week van het Schrijven met activiteiten in het hele land. Kijk op de website www.schrijvenonline.org



Tip: Blijf ook na de Week van het Schrijven bezig met schrijven. Je kunt je aansluiten bij een schrijfkring. Die zijn door het hele land te vinden. Dat geldt ook voor schrijfcafés.

Of je volgt een schrijfcursus of workshop. Op Schrijvenonline.org vind je een overzicht.

Mijn eigen schrijfcursussen vind je bij Cursussen op mijn website: www.annievangansewinkel.nl



In 2013 schreef ik voor de Week van het Schrijven elke dag een blog over schrijven. Het overzicht met de links vind je hier: https://annievangansewinkel.blogspot.com/2016/09/week-van-het-schrijven-schrijfdokter.html


Geen opmerkingen:

Een reactie posten