dinsdag 27 februari 2018

Maatwerk zakelijk schrijven

Al 18 jaar geef ik bedrijfstrainingen schriftelijke communicatie, een fijne tegenhanger van mijn werk als auteur. Als schrijver zoek ik de rust en de stilte en laat ik mijn verbeelding werken.
Als bedrijfstrainer stap ik de wereld in en probeer ik een bijdrage te leveren aan meer eigentijdse en bondige zakelijke teksten. Er wordt namelijk te veel, te lang, te vaag en te ambtelijk geschreven in bedrijven en organisaties.

Sinds 2000 voer ik als freelancer trainingen uit voor trainings- en adviesbureau Schouten & Nelissen, zowel open opleidingen als in company, dus bij bedrijven in huis. Schrijftrainingen als schriftelijk rapporteren, schrijven van beleidsplannen en adviesrapporten, kort en krachtig formuleren en heldere brieven en mails.

Daarnaast geef ik ook in eigen beheer trainingen. Ik vind het geweldig om maatwerk te maken, toegespitst op de branche en de leerbehoeften van de deelnemers.
Onlangs heb ik weer zo'n maatwerktraject afgerond. Voor de Koninklijke Ginkel Groep in Veenendaal heb ik een training gegeven aan onder meer adviseurs en mensen van de afdeling calculatie. In twee sessies hadden we het onder meer over structuur van adviezen en rapporten, brieven en mails, helder en eigentijds taalgebruik en opfrissen spelling en grammatica.

Heerlijk om te merken hoe enthousiast en gemotiveerd de deelnemers waren. Mooi ook om te zien hoe snel mensen inzicht krijgen tijdens een relatief kort trainingstraject. Belangrijk is daarbij de voortdurende koppeling met hun eigen schrijfpraktijk.

 









Foto's: B. Masselink

Op de website van de Koninklijke Ginkel Groep staat een impressie van de training: Schrijftraining Krachtige en eigentijdse teksten

Meer informatie over de trainingen zakelijk schrijven op mijn website


Geen opmerkingen:

Een reactie posten