vrijdag 27 maart 2015

Kinderboeken in Bologna

Over enkele dagen begint de Kinderboekenbeurs in Bologna. Deze beurs in Italiƫ is een van de grootste evenementen in boekenland. Uitgevers, schrijvers, illustrators komen er samen, om uit te wisselen, te kijken en ook te kopen. Contacten worden gelegd en er worden afspraken gemaakt over vertaalrechten en andere vormen van samenwerking.

Hoewel ik er zelf nog nooit ben geweest, kan de beurs ook voor mijn werk van belang zijn. Uitgeverij De Eenhoorn waar onlangs 'Deze schelp verdient een kistje' verscheen, gaat ook naar Bologna. De uitgeverij maakte zelfs een speciale brochure voor de boeken die zij op de beurs onder de aandacht wil brengen.
Mijn boek staat er ook in en titel en inhoud zijn weergegeven in het Engels. Mijn hoofdpersonage Veerle heeft voor de gelegenheid een internationaler klinkende naam gekregen: Vera.
Hoe mooi zou het zijn als mijn boek onder deze titel zou verschijnen, maar in een voor mij onleesbare taal is natuurlijk ook geweldig. De thema's van het boek en de beelden van illustrator Richard Verschraagen zijn universeel.
Ik wens mijn dierbare 'schelpenboek' en uitgeverij De Eenhoorn veel succes op de Bologna Children's Book Fair 2015 !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten