woensdag 16 april 2014

Verhaole van vreuger

Foto rechts: Limburgs Museum
Verhaole van vreuger/Verhalen van vroeger, dat was toch iets van oude mensen? Maar ook ik krijg steeds meer vroeger en daarvan is wat ik schrijf soms een weerslag.
Op de website Weert Actueel staan deze weken regelmatig verhalen en gedichten van mij, de eerste weken in elk geval in het Weerts, het dialect dat mijn moedertaal is.
Ik merkte pas dat mijn bijdragen praktisch allemaal over vroeger gingen, toen de redactie ze de kop 'Verhalen van vroeger' meegaf.
Tot nu toe verschenen:

Ongerwieëg nao de bewaarschoeël - over de gevaren op weg naar de kleuterschool, van enge jongetjes die dreigden, en nooit iets deden

Boorin waere - heel kort, welgeteld één dag, had ik de ambitie boerin te worden. Een dramatische gebeurtenis maakte een eind aan die kortstondige droom.

De komende weken verschijnen nog meer bijdragen. Ze zijn via de zoekfunctie (Annie van Gansewinkel) te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten