woensdag 16 april 2014

We Want 'Hemel op Aarde'

Wat een leuk initiatief, We Want Cinema. Je wordt zelf voor een keertje programmeur van de bioscoop. Toen ik onlangs hoorde van deze mogelijkheid, wist ik meteen welke film ik wilde zien én laten zien aan mensen die hem gemist hebben.
In januari zag ik Hemel op Aarde in Weert, Limburg, en ik schreef daar een blog over. Hoewel de film ook buiten Limburg draaide en in grote steden, is hij soms alleen nog in filmhuizen te zien.
Maar nu komt hij op 29 april naar Wageningen, want gelukkig doet het Heerenstraattheater ook mee aan We Want Cinema.
MAAR dan moet er eerst een minimum-aantal kaarten verkocht worden, binnen enkele dagen.

De film zat aanvankelijk niet in de catalogus van We Want Cinema, maar dat is vandaag al meteen gebeurd, nadat ik er gisteren om 'zeurde'. Zojuist heb ik het 'event' met de film aangemaakt op We Want Cinema, en vanaf nu zijn de kaartjes dus te reserveren.

Deze aanbeveling schreef ik op de site:

“Beleef de Hemel op Aarde in Wageningen”
Goed spel, bv. van Lies Visschedijk en Jeroen van Koningsbrugge, en zeker ook van de jonge hoofdrolspeler Bram van Schie. Hij plukt de sterren van de hemel voor zijn eerste liefde.
De film speelt in Limburg, muziek is van Rowwen Hèze en er wordt dialect gesproken, uiteraard ondertiteld. Maar het gaat om universele thema's: vriendschap, vertrouwen, verliefdheid. En verliefd zijn/waren we allemaal.


Een film nadrukkelijk niet alleen voor geëmigreerde Limbo's zoals ik of mensen met nostalgische gevoelens voor de jaren '70, maar voor iedereen die een bijzondere film wil zien over de kwetsbaarheid en schoonheid van de eerste verliefdheid.

Het zou toch prachtig zijn als we samen voor elkaar krijgen dat deze film voor  eenmalige vertoning naar Wageningen komt.

Informatie en reserveren op:
http://wewantcinema.nl/nl/events/hemel-op-aarde  
 
 
 

1 opmerking:

  1. NASCHRIFT: Jammer genoeg zijn er niet bijtijds - vier dagen was ook wel erg kort - voldoende kaarten verkocht, dus Hemel op Aarde is op 29 april niet te zien in het Heerenstraattheater in Wageningen.
    Maar ik blijf We Want Cinema een prachtig concept vinden. Heb je een idee voor een film en zie je kans mensen om je heen te mobiliseren, vooral doen!

    BeantwoordenVerwijderen