maandag 2 augustus 2010

Slechte huisvrouwen

Al kan ik reuze sociaal zijn, ik ben geen clubmens. Verder dan beroepsverenigingen, leesclub en tennisclub gaat het momenteel niet.
Maar nu is er een nieuwe club ontstaan die wel mijn sympathie heeft: de club van slechte huisvrouwen. Vrouwen maken met een zekere trots publiek dat ze geen zin meer hebben om al die schone bordjes in de lucht te houden.
Mijn huis ziet er opgeruimd uit, maar het kan veel beter. Ik zíe ook wel wat schoner en netjes kan. Dat heb ik met de paplepel ingekregen. Maar meestal zijn er belangrijkere of leukere dingen te doen.
Als ik af en toe eens de geest krijg, kan ik er wel van genieten, zelfs tijdens het poetsen. Voor hoofdwerkers als ik is het trouwens heilzaam om met de handen bezig te zijn. Lekker basic in the flow zijn, zoals dat in coachingstaal heet.
Ik sluit me niet aan bij de club, die stormenderhand groeit. De website sprankelt, er wordt geblogd en getwitterd dat het een aard heeft. De vrouwen hebben het er druk mee. Weer een goede reden om die vuile ramen of de tegels van de badkamer nog maar even te laten wachten.
Maar daar heb ik geen club voor nodig.
http://www.clubvanslechtehuisvrouwen.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten