dinsdag 20 juli 2010

Kiloknallers

Collega-schrijver Ted van Lieshout heeft een boeiend weblog dat ik van harte aanbeveel. Het houdt me op de hoogte van zaken die zich afspelen in de wereld van het kinderboek. Daarnaast maakt hij de lezer soms deelgenoot van alledaagse worstelingen, zoals zijn winkelervaringen bij Albert Heijn. Dat doet hij tot genoegen van veel bloglezers.
Vanmorgen bedacht ik net dat ik er al een poos niets meer over had gelezen. Zojuist zie ik echter op zijn weblog een nieuwe aflevering over Ted bij AH.
Ik winkel prima in die zaak, maar één ding moet me van het hart. Enerzijds pronkt de grootgrutter in speciale acties met fair trade producten, biologisch vlees en een scala aan 'vleesvervangers'. Maar anderzijds storen me dan de reclameboodschappen van grote hoeveelheden vlees tegen een veel te lage prijs, waarbij het dierenwelzijn op een koopje moest.
Zolang de aanbiedingen van kiloknallers schallen, houden die fair trade schappen voor mij toch iets hypocriets.
http://tedvanlieshout.web-log.nl/tedvanlieshout/2010/07/geen-bonus.html#comments

Geen opmerkingen:

Een reactie posten