woensdag 26 januari 2022

Natuur in feestweek voor gedichten

Morgen op Gedichtendag begint de feestweek voor gedichten, de jaarlijkse Poëzieweek (27 jan - 2 feb) in Nederland en Vlaanderen.
Natuur, het thema van dit jaar ligt me na aan het hart. Vaak ontstaan in de natuur ook ideeën voor mijn gedichten of ander schrijfwerk. Daarom plaats ik de komende zeven dagen een gedicht op twitter, verluchtigd met een foto.
Mijn compagnons van Schrijversharten, Laurens van der Zee en Martijn Adelmund, laten ook op social media van zich horen in de Poëzieweek.
Ik schrijf gedichten over plekken dichtbij en veraf. De laatste jaren door de coronabeperkingen waardeer ik nog meer de natuur die op een boogscheut voorhanden is in Wageningen waar ik woon: bos en hei, de Nederrijn en uiterwaarden, het Binnenveld, de Blauwe Kamer.
En wat verder weg de zee, natuurlijk.
De natuur reflecteert wat in mij leeft en zij brengt mij tot reflectie. Maar de natuur zet mij ook in beweging, verjaagt muizenissen en geeft mij rust in het land van meningen van iedereen over alles en nog wat (ja, ook ik!).
De natuur heeft geen oordeel, de natuur ís.
Telkens weer een verademing.


Activiteiten tijdens de Poëzieweek:   
op: https://www.poezieweek.com/ 

Mijn tweets staan op
https://twitter.com/AnnievGansewink




Geen opmerkingen:

Een reactie posten