vrijdag 23 april 2021

Tipje sluier: 'Mijn stijl'

Een tipje van de sluier mag ik al oplichten: het omslag van mijn nieuwe jeugdboek 'Mijn stijl'. Het verhaal over Marius verschijnt in augustus bij uitgeverij Eenvoudig Communiceren (EC).
Marius ontwikkelt zijn talent voor mode ontwerpen en dat doet hij vele malen liever dan op school zitten. Zijn contact met een bekende ontwerpster stimuleert hem.
Voor dit boek kon ik mijn interesse in mode uitleven. Illustrator Jitske Wadman voelde goed de stijl van Marius aan voor de tekeningen in het boek. 
Dit boek verschijnt in de serie Het talent van ... waarvoor in 2019 mijn boek Stan in 3D uitkwam. Ook Marlies Verhelst, Simone Arts en Annemarie van den Brink schrijven voor deze serie en dit jaar komen van ons 4 nieuwe titels uit. Het thema van de Kinderboekenweek dit jaar (Beroepen/Worden wat je wil) past extra goed bij deze serie van makkelijk lezen boeken voor 10+.
De doelgroep van Uitgeverij EC
 ligt me na aan het hart. Dit nieuwe boek is het zesde dat ik bij deze uitgeverij uitbreng (eerder ook al vier boeken voor de serie Thuisfront).
De uitgeverij brengt meer dan 25 jaar oorspronkelijk werk uit en hertaalt boeken, uit de literatuur bijvoorbeeld. Onlangs verscheen 'Mijn naam is Anne', een bewerking van Anne Frank die daardoor ook toegankelijk wordt voor kinderen en volwassenen die moeite hebben met lezen.
In het najaar brengt de uitgeverij de hertaling uit van 'De wandelaar' van Adriaan van Dis, het boek in de campagne Nederland Leest.

Meer informatie over de uitgaven van Uitgeverij Eenvoudig Communiceren in de nieuwe catalogus 

Grappig trouwens om op de achterkant van de catalogus te zien tussen welke schrijvers mijn naam staat. Ik verkeer in een mooi gezelschap, omringd door Eus, Cruijff en Multatuli.

https://www.eenvoudigcommuniceren.nl/




Geen opmerkingen:

Een reactie posten