donderdag 21 november 2019

Stan in 3D - inkijkje in mijn nieuwe boek

Eind deze maand is het zover: dan verschijnt mijn nieuwe kinderboek.
'Stan in 3D' komt uit in de nieuwe serie 'Het talent van ...' bij uitgeverij Eenvoudig Communiceren. Het boek is voor kinderen van 10+ en heeft het Makkelijk lezen keurmerk.
Van Marlies Verhelst verschijnt dan ook het boek 'In the spotlights'. Voorjaar 2020 komen de volgende boeken uit in de serie, van Simone Arts en Annemarie van den Brink.
In 'Het talent van ...' ontdekken brugklassers hun talent op een bepaald gebied. Hoofdpersoon Stan houdt niet van school, maar hij is wel goed in techniek. Hij komt erachter dat hij met zijn technische talent ook mensen kan helpen die afhankelijk zijn van hulpmiddelen als rollators, rolstoelen en scootmobiels.
Als je de zoekgeschiedenis van mijn computer zou bekijken, vind je veel terug over dat soort hulpmiddelen. Die interesse heeft gelukkig (nog) niet met mijzelf te maken, het was gewoon research voor mijn boek. Ook heb ik een Repair Café en een FabLab bezocht, omdat ik meer wilde weten over 3D printen.
Ik weet wel dat de technische ontwikkelingen snel gaan, maar elke keer verbaas ik me toch weer over hóe snel. Het zal zo'n 10 jaar geleden zijn dat ik in Amsterdam op een bijeenkomst was bij een demonstratie van een 3D printer. Onwaarschijnlijk dat zoiets kon. Het duurde wel tergend lang om iets te zien ontstaan.
Nu kun je al een 3D printer aanschaffen voor thuisgebruik en laatst las ik over een puber die er zelf een gebouwd had. 
Fascinerend, vind ik het. In mijn boek ontdekt Stan ook de mogelijkheden van 3D printen en het FabLab.

Wie al een inkijkje wil nemen in 'Stan in 3D', kan hier op de website van Eenvoudig Communiceren de eerste hoofdstukken lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten