maandag 18 november 2019

Mijn boek 'Vast' in De Weddenschap

Drie boeken lezen in een half jaar tijd. Voor (veel)lezers is het moeilijk voor te stellen hoe groot die opgave is. Dat is het vaak wel voor jongeren, en soms nog lastiger voor leerlingen van het vmbo en praktijkonderwijs.
De leescampagne De Weddenschap daagt die leerlingen uit dat toch te doen. Eind oktober ging De Weddenschap van start en hij duurt tot 30 april 2020. 
Drie BN'ers gaan de weddenschap ook aan en zij spelen een belangrijke rol als leescoach. Het zijn singer-songwriter Gerson Main, zangeres Sarah-Jane en model Loiza Lamers.
Zij lezen in die periode elk ook drie boeken en stimuleren jongeren tot lezen. Dat doen ze met filmpjes en optredens voor de leerlingen die meedoen. 

Ik ben erg blij dat Sarah-Jane mijn boek 'Vast' heeft uitgekozen. In het introductiefilmpje vertelt ze waarom.
Het boek gaat over Jim van wie de vader in de gevangenis zit en het verscheen bij uitgeverij Eenvoudig Communiceren in de serie Thuisfront. Ik ben erg gehecht aan dit boek. Niet alleen omdat de wereld van gevangenissen en het thema vrijheid mij fascineert.
Maar ook omdat het me aan het hart gaat dat kinderen van gedetineerden keihard worden meegestraft.
Wanneer ik op scholen kom, merk ik dat het onderwerp de leerlingen aanspreekt. Als mijn boek door De Weddenschap een nog grotere rol speelt bij leesbevordering, ben ik daar extra blij om.



De leescoaches van De Weddenschap

Website De Weddenschap

In dit blog lees je meer over 'Vast'

Website uitg. Eenvoudig Communiceren - boek 'Vast'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten