maandag 21 oktober 2019

De stad verklankt - Salon Wageningen

Beeldmerk De stad verklankt - Ivanka de Ruijter
De Stad verklankt, dat is de naam van het bijzondere project dat zondag 27 oktober zijn première beleeft in de Salon Wageningen.
Herman en Finn Groenestein hebben samen met andere muzikanten vijf gedichten op muziek gezet. Gedichten van (stads)dichters: Ivanka de Ruijter, Laurens van der Zee, Martijn Adelmund, Maurice Buehler en ik. We bezingen het landschap, het Spijk, het theater, de haven en de inwoners van Wageningen.
Voor mij als dichter was het al een feest toen ik in een eerdere salon de unplugged versie hoorde van de Haven van Wageningen. Nu is er een prachtig arrangement aan toegevoegd. Telkens als ik luister en nog eens luister naar de opname word ik blij: mijn gedicht heeft een extra dimensie gekregen.

Er zijn plannen voor een cd, maar voor wie nu al benieuwd is: kom zondag naar de Salon Wageningen. Dan zijn onder meer de vijf verklankte gedichten te horen en treden alle dichters op. Het koor Dames en Heren zingt en er is de vaste columnist Henk van Ruitenbeek.
We vinden het fijn dat wethouder Anne Janssen van Cultuur bij de première aanwezig is.


EXTRA SALON OM 12 UUR.
Wegens grote belangstelling is er om 12 uur een extra salon. Reserveren is nodig.

De Salon begint om 15 uur. Bij de toegangsprijs van 10 euro is koffie/thee en heerlijke taart inbegrepen. 
Er is een beperkt aantal plaatsen, dus meld van tevoren aan bij: odagerritsma@gmail.com


Meer informatie op de website van de Salon Wageningen
De Salon Wageningen op facebook

Geen opmerkingen:

Een reactie posten